آرژانتین یک – برزیل صفر

سرخیو باتیستا در اولین دیدار خود به عنوان مربی رسمی تیم ملی آرژانتین پیروزی شیرینی به دست آورد. 


آرژانتین و برزیل در دیداری دوستانه در قطر به مصاف هم رفتند و آرژانتین موفق شد یک بر صفر پیروز شود.

تنها گل این دیدار را لیونل مسی در دقیقه 92 به ثمر رساند.

دو تیم تا پیش از گل مسی نمایش جذابی داشتند و هر دو تیم موقعیت‌های خوبی به دست آوردند که نتوانستند آنها را به گل تبدیل کنند.

برزیل در نیمه اول یک بار روی پاس داوید لوییز و ضربه عالی دانی آلوس توپ را به تیر دروازه آرژانتین زد. آرژانتینی‌ها هم روی حرکتی تیمی و با شوت دیدنی لیونل مسی توپ را به تیر دروازه حریف زدند.

      


سرانجام، در حالی که به نظر می‌رسید بازی با تساوی بدون گل پایان خواهد یافت، روی همکاری دیدنی اسکوییل لاوتزی و لیونل مسی، و روی فضاسازی لاوتزی، مسی سه بازیکن برزیل را پشت سر گذاشت و با آن که روی او خطا شد، اما در نهایت توانست در مسیری خلاف جهت حرکت خود، توپ را از بین دو پای تیاگو سیلوا وارد دروازه ویکتور کند که تا پیش از این گل نمایش خوبی داشت.

رونالدینیو در این بازی پس از مدت‌ها به تیم ملی برزیل بازگشته بود و نمایش خوبی هم داشت.

این اولین برد آرژانتین مقابل برزیل پس از پنج سال بود. آنها در پنج دیدار گذشته دو تیم هم چهار بار شکست خورده بودند، اما سرخیو باتیستا در اولین دیداری که عنوان مربی رسمی و قطعی تیم ملی آرژانتین را داشت به کمک نبوغ مسی این برد ارزشمند را به دست آورد.




برای دیدن اخبار دیگر دیدار ها بر روی ادامه ی مطلب کلیک کنید



انگلیس یک – فرانسه 2: بنزما و والبوئنا برای فرانسه گل زدند. 


انگلیس با نمایشی ضعیف و آشفته مقابل فرانسه شکست خورد.


فرانسه در اوایل بازی عالی بود و در نهایت در دقیقه 15 توانست با ضربه کریم بنزما روی یک و دو با فلوران مالودا گل اول خود را بزند. بنزما با ضربه‌ای زمینی دروازه بن فاستر را گشود.

انگلیسی‌ها که با ترکیب جدیدی به میدان آمده بودند آماتور به نظر می‌رسیدند و همه تلاش می‌کردند توپ را از فاصله 40 متری برای اندی کارول 190 سانتی‌متری بفرستند که اولین بازی ملی‌اش را تجربه می‌کرد. اما این اقدام آنها هیچ سودی در پی نداشت.

انگلیس تاکتیک جدیدی نداشت و فرانسه پس از گلی که زد باز هم به پیش تاخت و با بازی عالی بنزما و به ویژه سمیر نصری چند بار روی دروازه حریف خطرساز شد. یک بار روی حرکت آنها توپ داشت وارد دروازه می‌شد که ریو فردیناند مانع گل شدن آن شد.

فابیو کاپلو در بین دو نیمه تعویض‌هایی انجام داد و تئو ولکات و ریو فردیناند را بیرون آورد و آدام جانسن و میکا ریچاردز را به جای آنها به میدان فرستاد تا انگلیس در ویمبلی شکست نخورد.

فرانسه در دقیقه 55 به گل دوم رسید. روی بازی‌سازی عالی یوان گورکوف، توپ به باکاری سانیا رسید و او پس از جا گذاشتن کیه‌ران گیبس، هم‌تیمی‌اش در آرسنال توپ سانتری عالی برای متیو والبوئنا انجام داد که او هم با بغل پا گل دوم را زد.

جو بوتروید، مهاجم بلندقد و دیگر بازیکنی که اولین بازی ملی خود را تجربه می‌کرد در اواسط نیمه دوم به جای اندی کارول میدان آمد. پیتر کراچ سومین مهاجم بلند قامت انگلیس هم در اواخر بازی به جای استیون جرارد که آسیب دیده بود وارد بازی شد و در نهایت توانست روی یکی از سانترهای پرشمار، اما این بار موفق انگلیس با بغل پا دروازه حریف را باز کند و 22امین گل خود در 42 امین بازی ملی‌اش را بزند.

با این حال انگلیس این بازی خانگی را واگذار کرد. آنها با بازیکنان جدیدی بازی کردند، اما همان روش و تاکتیک‌های قدیمی را برگزیده بودند و به جواب نرسیدند.




پرتغال 4- اسپانیا 0؛ ماتادورها باز هم زانو زدند



پرتغالی ها توانستند انتقام شکست دردناک در جام جهانی را از شاگردان دل بوسکه بگیرند.


قهرمان دنیا در استادیو دا لوس به زانو در آمد و مغلوب پرتغال شد. اسپانیایی ها هیچ وقت فکرش را هم نمی کردند تا در دیدار دوستانه مقابل پرتغال با این نتیجه مغلوب شوند.

اسپانیا در این دیدار، همان تیم همیشگی نبود و بدتر از هر زمان دیگری به بازی پرداخت و نتوانست در حد تیم پرتغال ظاهر شود.

از سوی دیگر پرتغالی ها هم که پائولو بنتوی جوان را به عنوان مربی جوانشان برروی نیمکت مربیگری می دیدند، با تغییرات فراوانی گام به میدان گذاشتند و در نیمه دوم به بهترین نحو ممکن از فضاهای خالی بهره بردند.

اولین گل این دیدار ثانیه هایی پیش از پایان نیمه اول بازی توسط مارتینس به ثمر رسید.

با آغاز نیمه دوم و در دقیقه 49 سرخیو راموس با به ثمر رساندن گل به خودی دروازه اسپانیا را باز کرد تا در کمال تعجب قهرمان دنیا با دو گل از همسایه اش عقب بیفتد ولی این پایان کار نبود و گلهای دقیقه 68 الدر پوستیگا و گل دقیقه 90 آلمیدا باعث شد تا قهرمان دنیا در استادیو لالوس به زانو در بیاید.

این بازی اصلا رنگ وبوی بازی دوستانه نداشت و در برخی صحنه بازیکنان دو تیم ، به ویژه بوسکتس و کریس رونالدو با هم درگیر شدند. گویی این بازی،تمرینی برای دیدار حساس ال کلاسیکو بود.


نظرات 1 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:14 ب.ظ

این نتایج نشون میده که اسپانیا شانسی قهرمان شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد