مسي
مسي

لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا تاکید کرد که مسی و نیمار، ظرف یک هفته به آمادگی مورد نظر برای بازی مقابل سویا خواهند رسید.

بارسلونا فردا در جام خوان گامپر مقابل رم قرار خواهد گرفت و یک هفته بعد نیز در تفلیس، سوپرجام اروپا را مقابل سویا برگزار خواهد کرد.
لوئیس انریکه در نشست خبری امروز خود در مورد ارزیابی اش از بازی های پیش فصل بارسا که با یک برد، دو شکست و یک تساوی برای این تیم همراه بود، چنین گفت:" همان بهتر که پیش فصل تمام شد. هیچوقت از بازی های پیش فصل خوشم نمی آمده و مسابقات رسمی را ترجیح می دهم اما در مجموع، ارزیابی من مثبت بود. در برخی زمینه ها پیشرفت هایی داشتیم اما در دفاع همچنان مشکلاتی داریم."

انریکه در مورد وضعیت مسی و نیمار گفت:" هر دو مرا سورپرایز کردند و باید بگویم که به شکل عجیبی آماده اند. این دو وقتی به تمرینات برگشتند، از آمادگی نسبی برخوردار بودند و اینگونه نبود که بخواهند از صفر شروع کنند. از حرفه ای گری آنها لذت بردم. به من گفته اند که تا هفته بعد مقابل سویا، کاملا روی فرم خواهیم بود. مقابل رم نیز به هر دو، دقایقی بازی خواهد رسید."

سرمربی بارسا در مورد دیدار هفته بعد مقابل سویا در سوپرجام اروپا گفت:" بیشتر نگران خودمان هستم تا سویا. وقتی 100 درصد آماده نیستیم، همیشه نگرانی هایی وجود دارد. سویا هم بازیکنان مهمی را از دست داده و آنها نیز با چالش های مخصوص به خود مواجه هستند؛ با این حال سویا همواره تیمی سختکوش و جنگنده است. فریب نتایج بدی که در بازی های پیش فصل گرفتند را نمی خوریم."


نوشته شده در تاريخ سه شنبه سیزدهم مرداد ۱۳۹۴ توسط مصطفی

در حالیکه امروز نشریه اسپورت کاتالونیا از جواب منفی جرسون به پیشنهاد رم و علاقه او برای پیوستن به بارسا خبر داده اما در برزیل این بازیکن را چندان نزدیک به بارسلونا نمی بینند.

 

ماه گذشته بود که نمایندگان بارسلونا به برزیل سفر کردند تا با مدیران باشگاه فلومیننزه در مورد جذب جرسون مذاکره کنند. بارسلونا پیشنهادی 12 میلیون یورویی برای این بازیکن ارائه داد و در سوی مقابل، فلورمیننزه برای دادن جواب، تقاضای وقت بیشتری کرد.

در طول این یک ماه، باشگاه آ اس رم نیز خود را برای جذب جرسون علاقمند نشان داد و همین مساله باعث شد تا پروسه پیوستن این بازیکن به بارسلونا با تاخیر مواجه شود. روز گذشته نشریه گلوبو ادعا کرد که فلومیننره پیشنهادی 17 میلیون یورویی برای انتقال جرسون به آ اس رم از سوی مدیریت این باشگاه دریافت کرده و این مساله را به اطلاع باشگاه بارسلونا نیز رسانده است.
مدیران بارسلونا هنوز واکنشی به این مساله نشان نداده و تقاضای وقت بیشتری برای فکر کردن و تصمیم گیری در این زمینه کرده اند.

در همین رابطه امروز نشریه اسپورت، تیتر یک خود را به جرسون و پاسخ منفی او به پیشنهاد 17 میلیونی رمی ها اختصاص داده و ادعا کرده است که این بازیکن به زودی راهی بارسلونا خواهد شد و به دلیل محرومیت این باشگاه، تا ژانویه با تیم اول بارسا تمرین خواهد کرد. طبق گزارش این نشریه، پس از آن، انریکه در مورد شرایط او تصمیم گیری خواهد کرد.

در آستانه بازی فردای بارسلونا و رم در جام خوان گامپر، جنگ سرد پنهانی بین دو باشگاه بر سر ستاره 18 ساله برزیلی در جریان است.


نوشته شده در تاريخ سه شنبه سیزدهم مرداد ۱۳۹۴ توسط مصطفی

ستاره جوان و برزیلی بارسلونا از مسی به عنوان یکی از الگوهاوسمبل های فوتبالی اش نام برده

نیمار ستاره برزیلی باشگاه بارسلونا در صحبت هایی به تمجید از لیونل مسی پرداخته و یادآوری کرده که بعد از آنکه حضورا با مسی آشنا شده و به صورت روزمره درکنار او به تمرین می پردازد، حالا بیش از پیش او را تحسین می کند.

نیمار که این روزها در اردوی تیم ملی برزیل به سرمی برد، در کنفرانسی خبری در برزیلیاشرکت کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. او گفت: «من همیشه به آنچه وجود دارد احترام می گذارم. مسی یکی از الگوها و سمبلهای من است. البته الان که ازنزدیک و حضورا با او آشنا شده ام و هرروز درکنار اوتمرین می کنم، بیش از پیش او را قبول دارم. مسی برای من مثل یک آئینه است. »
ستاره ۲۱ ساله ادامه داد: «این روزها از مسی درسهای زیادی می آموزم. او انسان فوق العاده ای است و در رختکن بارسلونا با تمام هم تیمی  هایش به شوخی و خنده می پردازد. »
نیمار در ادامه در مورد حضور در اردوی تیم ملی برزیل به این نکته اشاره کرد که قهرمانی سلسائو در رقابتهای جام کنفدراسیون های سال ۲۰۱۳ فشارها برروی تیمش راافزایش داده: «کسب پیروزی مقابل بهترین تیم دنیا (اسپانیا) در فینال جام کنفدراسیون ها باعث شد تا با دید دیگری به تیم ملی برزیل نگاه شود. ما باید این سطح بالایمان را حفظ کنیم. »
برزیل شنبه شب در دیداری دوستانه در برزیلیا مقابل تیم ملی استرالیا به میدان می رود و بعد از آن به آمریکا سفر خواهد کرد که درروز سه شنبه در دیدار دوستانه دیگری در شهر بوستون مقابل پرتغال قرار بگیرد.

نوشته شده در تاريخ دوشنبه هجدهم شهریور ۱۳۹۲ توسط مصطفی

ستاره آرژانتيني بارسلونا به صحبت در مورد شرايط تيم و سرمربي جديد اين تيم پرداخته است.

به نظر مي‌رسد ليونل مسي سرانجام به اوج آمادگي خود بازگشته است. او در سه ديدار پيشين بارسلونا در ليگ موفق به زدن پنج گل شده و خود را با شرايط جديد تيم هماهنگ کرده است.

به گزارش خبرگزاری پارس فوتبال و به نقل از  فارس، مسي در مورد حضور نيمار و جراردو مارتينو نيز صحبت‌هايي انجام داده است. «مارتينو از روز نخست که به اينجا آمد خودش را با شرايط هماهنگ کرد.»

مسي بر اين باور است که هواداران از همکاري او و نيمار به وجد آمده‌اند و انتظار بالايي از حضور مارتينو در اين تيم دارند.

«ما به تدريج به همکاري باهم عادت مي‌کنيم. کل تيم هم نتيجه‌هاي خوبي مي‌گيرد که مي‌تواند شروعي عالي را براي ما رقم بزند.»

ستاره آرژانتيني در مورد آسيب ديدگي خود که در ديدار فصل گذشته ليگ قهرمانان مقابل پاري سن ژرمن رخ داد نيز گفت: مقابل پاري سن ژرمن فقط يک نيمه در آمادگي کامل به سر بردم. پس از آن همه چيز بد شد. بازگشت از آن آسيب ديدگي کار ساده‌اي برايم نبود اما اکنون احساس خوبي دارم و گل مي‌زنم.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه هجدهم شهریور ۱۳۹۲ توسط مصطفی

ستاره آرژانتيني بارسلونا معتقد است که تيمش براي جبران نتيجه دور رفت امشب در نيوکمپ ميزبان بايرن‌مونيخ خواهد بود.


ليونل مسي معتقد است که حذف بايرن در مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا امکان‌پذير است. هرچند جبران نتيجه 4 بر صفر دور رفت تقريبا غيرممکن به نظر مي‌رسد، ستاره آرژانتيني گفت: براي جبران مي‌رويم.

به گزارش فارس، هواداران بارسلونا روياي شبي جادويي را در سر دارند اما مي‌دانند که به شدت به مسي وابسته هستند. وي در توئيتر در اين باره نوشت: در بيلبائو در لحظات آخر پيروزي را از دست داديم اما امشب مي‌خواهيم براي جبران به ميدان برويم.


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ۱۳۹۲ توسط مصطفی

سرمربي بارسلونا پيش از بازي امشب تيمش مقابل بايرن‌مونيخ در دور برگشت ليگ قهرمانان اروپا اعلام کرد امشب کاري مي‌کنند که هواداران به آنها افتخار کنند.


تيتو ويلانووا در نشست خبري پيش از ديدار بارسلونا و بايرن‌مونيخ در دور برگشت مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا در نيوکمپ اظهار داشت: بايد مقابل بايرن در بهترين شرايط خود باشيم. بايد گل بزنيم اما در عين حال خودمان باشيم و عالي بازي کنيم. نمي‌توانيم فقط به گل زدن فکر کنيم و بايد به خوب بازي کردن توجه کنيم.

به گزارش فارس، وي ادامه داد: گل نخوردن در چنين شرايطي مهم است. اگر آنها گل بزنند، کار بسيار مشکل خواهد شد.

سرمربي بارسلونا خاطرنشان کرد: بازيکنان مي‌دانند اين مسابقه تا چه حد مي‌تواند سخت باشد. ما بارسا هستيم و نمي‌توانيم کنار بکشيم. اگر صعود نکنيم با سرهايي بالا زمين را ترک مي‌کنيم و کاري خواهيم کرد که هواداران‌مان به ما افتخار کنند.

ويلانووا اضافه کرد: مي‌دانيم بايد گل بزنيم اما بايد بازي خوبي را به نمايش بگذاريم. بايد تمام کارهاي خوبي را که انجام مي‌داديم، در زمين اجرا کنيم و تلاش کنيم بهتر از بايرن باشيم. لازم نيست در نيمه اول 2 گل بزنيم؛ آنها هم در دور رفت فقط يک گل در نيمه اول زدند.


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ۱۳۹۲ توسط مصطفی
مدافع بارسلونا معتقد است که در پیروزی مقابل رایووایکانو بازی دشوار و متفاوتی را پیش رو داشتند.

 بارسلونا دیروز موفق شد با نتیجه 3-1 رایووایکانو را شکست دهد. تیم مادریدی در این دیدار مالکیت توپ بالایی داشت و توانست موقعیت‌های زیادی را خلق کند.

پیکه در مورد این بازی گفت: ”ما تجربه کافی داریم که بدانیم این گونه بازی‌ها ساده نیستند و ما نیاز داشتیم در این بازی نیز به اندازه بازی مقابل میلان خوب بازی کنیم. رایو به سختی تلاش کرد و بازی سختی را برای ما رقم زد. ما نیاز داریم که بسته به حریف خود، سبک بازی خود را تغییر دهیم.“

”ما می‌دانیم که فوتبال چگونه است. از دید رسانه‌ها، یک هفته شما بهترین تیم جهان هستید و هفته بعد شما بدترین خواهید بود. ما می‌دانیم که چگونه عملکرد خود را بسنجیم و ما می‌دانیم که این مهم است که در این مورد آرامش داشته باشیم. ما با شرایط فیزیکی خوب به آخرین مرحله فصل می‌رویم.“


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه سی ام اسفند ۱۳۹۱ توسط مصطفی
مهاجم جوان برزیل و باشگاه سانتوس، از انگیزه خود برای انتقال به اروپا و بازی در بارسلونا می‌گوید، گرچه هیچ قطعیتی در مورد زمان انتقال به اروپا ندارد.

 نیمار در مصاحبه‌ای اظهار داشت: ”من رویای بازی در اروپا را دارم. چه کسی است که نخواهد در کنار مسی، ژاوی و اینیستا بازی کند؟ بازیکنان بزرگی در بارسلونا، رئال مادرید، چلسی و دیگر تیم‌ها حضور دارند. آن‌ها باشگاه‌های بزرگی هستند.“

”هیچ کس نمی‌داند فردا چه اتفاقی می‌افتد. این سخت است که بگویم به کجا خواهم رفت. اکنون به ماندن در سانتوس تا پایان قرارداد خود فکر می‌کنم. من کاملا به شرایطم در سانتوس تمرکز دارم، ولی هر بازیکنی روزهای خوب و بد دارد. هیچ‌کس نمی‌تواند همیشه در بهترین فرم خود باشد.“


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه سی ام اسفند ۱۳۹۱ توسط مصطفی
مارتین مونتویا، مدافع جوان و آینده‌دار بارسلونا از بازی نکردن در این تیم ناراضی است و قصد ترک بارسا را دارد.

 در سن 21 سالگی، و در آستانه رسیدن به 22 سالگی، مونتویا می‌داند که در شرایط حساسی از دوران فوتبال خود قرار دارد. او با امید زیادی فصل را آغاز کرد. او چندین بازی در پست دفاع راست انجام داد و عملکرد خوبی داشت. ولی به مرور نقش وی در بارسلونا کاهش یافت و در بازی‌های اخیر به ندرت موفق شده است که حتی روی نیمکت تیم نیز قرار بگیرد.

به نظر می‌رسد که در حال حاضر کادر فنی بارسلونا آدریانو را به مونتویا ترجیح می‌دهند. البته با توجه به مصدومیت آدریانو که بیش از یک ماه وی را از میادین دور خواهد کرد شاید شرایط کمی تغییر کند. ولی این مشکل مونتویا را حل نخواهد کرد. او می‌داند که آدریانو در حال تمدید قرارداد خود به مدت 3 فصل دیگر است و با وجود آلوز و آدریانو، فرصت حضور در زمین برای مونتویا بسیار کم است.

اسپانیا سال آینده در جام جهانی برزیل شرکت خواهد کرد، و پست دفاع راست یکی از پست‌هایی است که شاید دل‌بوسکه علاقه داشته باشد که از بازیکنان مستعد در این پست بهره ببرد. به همین دلیل حداقل تا پیش از مصدومیت آدریانو، مونتویا تمایل داشته که برای فرصت بیشتر حضور در میدان، بارسا را ترک کند.


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه سی ام اسفند ۱۳۹۱ توسط مصطفی

Osasuna planta cara, pero termina perdiendo en el Camp Nou

2013-01-27 BARCELONA-OSASUNA 02-Optimized

2013-01-27 BARCELONA-OSASUNA 04-Optimized

بقيـــه عكـس ها در ادامــه مطلــب:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دوشنبه نهم بهمن ۱۳۹۱ توسط مصطفی
شبکه سوم سیما دیدار تیم های فوتبال رئال مادرید - بارسلونا را به صورت مستقیم پخش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال رئال مادرید چهارشنبه شب در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال اسپانیا (کوپا دل ری) در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو میزبان بارسلونا است.

شبکه سوم سیما این دیدار حساس را ساعت 23:30 به صورت مستقیم پخش خواهد کرد. دیدار تیم های آرسنال و لیورپول در چارچوب رقابت‎های لیگ برتر فوتبال انگلستان نیز ساعت 23:15 از شبکه ورزش پخش خواهد شد.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه نهم بهمن ۱۳۹۱ توسط مصطفی
هافبک بارسلونا در آستانه دیدار ال‌کلاسیکو در نیمه‌نهایی کوپا‌دل‌ری، رئال مادرید را تیمی دانست که همیشه خطرناک بوده است.

ژاوی هرناندس تأکید کرده است که بارسلونا نمی‌تواند رئال مادرید را در دور رفت نیمه‌نهایی کوپا‌دل‌ری دستکم بگیرد.

آبی‌اناری‌ها باید به مصاف تیمی بروند که ایکر کاسیاس و په‌په را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما هافبک اسپانیایی تأکید کرد که آنها همیشه رقیب سختی هستند.

وی اظهار داشت: این بازی‌ها همیشه غیرقابل پیش‌بینی هستند. واقعا در حال حاضر آمادگی خوبی برای این بازی داریم اما هر چیزی در فوتبال و به خصوص مقابل رئال مادرید امکان‌پذیر است.

ژاوی هرناندس ادامه داد: آنها چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار ندارند اما با همه اینها رئال مادرید هستند و مطمئنم عالی بازی می‌کنند. آنها با وجود موقعیت فعلی در لالیگا حریف خطرناکی هستند.

هافبک تیم ملی اسپانیا در خصوص دیدار تیمش مقابل میلان در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان نیز خاطرنشان کرد: میلان تیم قدرتمندی است. آنها همیشه در خط دفاع کار را برای ما سخت می‌کنند. بازی در سن‌سیرو آسان نیست زیرا هواداران بسیار پرشوری دارد.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه نهم بهمن ۱۳۹۱ توسط مصطفی

لیونل مسی با چهار گلی که یکشنبه شب در مقابل اوساسونا به ثمر رساند جوانترین بازیکنی است که از مرز 200 گل در لیگ اسپانیا عبور کرد و با گلزنی در 11 بازی پیاپی رکورد جدیدی در لالیگا ثبت کرد.

بارسلونا با چهار گل مسی، با نتیجه پنج بر یک اوساسونا را در هم کوبید.

مسی با بیست و دومین هت تریک خود برای بارسلونا و پنجمین بازی که چهار گل یا بیشتر زده، آمار گل های خود را در 235 بازی لالیگا به رقم 202 رساند و به تلمو زرا (251 گل)، هوگو سانچز (234 گل) ، رائول گونزالز (228 گل) ، آلفردو دی استفانو (227 گل) ، سزار رودریگز (223 گل) ، کوئینی (219 گل) و پاهینو (210 گل) ملحق شد.

زارا تاکنون جوانترین بازیکنی بود که از مرز 200 گل عبور کرد و در 29 سالگی رقم 219 گل را به نام خود ثبت کرد.

مسی این فصل 44 گل به ثمر رسانده که 33 گل آن در لالیگا بوده است. او در 11 بازی پیاپی لالیگا گلزنی کرده ورکورد قبلی 10 بازی پیاپی را که فصل گذشته متعلق به خود وی بود شکست. ماریانو مارتین ورونالدو برزیلی نیزدر 10 بازی پیاپی و هر دو برای بارسلونا گلزنی کرده بودند.

بارسلونا روز چهارشنبه در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا میزبان رئال مادرید است.

در دیدار رئال مادرید مقابل ختافه، رونالدو نیز بیستمین هت تریک خود را ثبت کرد. رونالدو تاکنون 302 گل در بازیهای باشگاهی خود برای لیسبون، منچستریونایتد و رئال مادرید داشته است. با این حال این موفقیت وی تحت الشعاع رکوردهای رقیب بارسلونایی وی مسی قرار گرفت.

بارسلونا با فاصله 11 امتیاز از اتلتیکو مادرید صدرنشین لالیگا است. رئال مادرید با فاصله 15 امتیاز در رده بعدی قرار دارد.

تعداد گل های مسی در حال حاضر از 17 باشگاه اسپانیا بیشتر است.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه نهم بهمن ۱۳۹۱ توسط مصطفی
تيم فوتبال بارسلونا پيروزي پرگلي را با درخشش ستاره آرژانتيني مقابل اوساسونا در آستانه ال کلاسيکو بدست آورد.

در ادامه هفته بيست و يکم رقابت‌هاي لاليگا، بارسلونا در نيوکمپ ميزبان اوساسونا و ياران مسعود شجاعي بود و در پايان با نتيجه پرگل 5 بر يک به برتري رسيد.

در اين بازي ليونل مسي درخشش خيره‌کننده‌اي داشت و به تنهايي 4 بار در دقايق (11، 26 پنالتي، 56 و 58) دروازه تيم اوساسونا را گشود تا رکورد ديگري را به نام خود ثبت کند.

مسي با گلزني در اين بازي رکورد گلزني کريس رونالدو و ماريانو مارتين در 10 بازي متوالي را پشت سر گذاشت و در 11 بازي پياپي لاليگا گلزني کرد و اين رکورد را به نام خود ثبت کرد.

مهاجم آرژانتيني با 4 گلي که در اين بازي به ثمر رساند از مرز 200 گل در لاليگا هم گذشت و در جمع 7 بازيکني که پيش از اين از مرز اين تعداد گل گذشته‌اند، قرار گرفت.

ديگر گل بارسا در اين ديدار توسط پدرو رودريگوئز در دقيقه 40 زده شد.

تک گل اوساسونا هم توسط رائول سدريک 24 به ثمر رسيد.

البته در جريان اين رقابت و در دقيقه 28 آريباس گاريدو اخراج شد تا شاگردان مندليبار بيش از 60 دقيقه از بازي را 10 نفره مقابل صدرنشين لاليگا به بازي بپردازند. مسعود شجاعي هافبک ايراني اوساسونا هم در اين ديدار به عنوان يار جانشين در دقيقه 46 به ميدان رفت و نتوانست مانع شکست تيمش شود.

بارسا با اين برد 58 امتيازي شد و اختلاف 15 امتيازي خود با رئال را حفظ کرد.

شاگردان ژوزه مورينيو پيش از اين ديدار با هت‌تريک رونالدو و با 4 گل ختافه را در هم کوبيدند.

رايووايکانو هم با نتيجه 3 بر صفر رئال بتيس را مغلوب کرد.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه نهم بهمن ۱۳۹۱ توسط مصطفی
باره‌سي مي‌گويد در جام جهاني 90 مارادونا خوش‌شانس‌تر از مردم ايتاليا بود.

فرانکو باره‌سي، ستاره ايتاليايي به تهران آمد، دربي را ديد و بعد از شامي مفصل در کنار رويانيان به کشورش برگشت. رفت تا با برلوسکني و گالياني فکر کنند که آيا مي‌توانند با پرسپوليس همکاري کنند يا نه .

او در 48 ساعت حضورش در تهران سطح شهر را ديد، به ورزشگاه آزادي رفت. چندبار در تلويزيون حاضر شد و به سؤالات مختلف پاسخ داد، از دربي حرف زد و از کيفيت پايينش، از مهمان‌نوازي ايراني، از اينکه فکر مي‌کرده ايران کشوري است در وضعيت جنگي اما آرامش تهران شيفته‌اش کرده است.

اين گفت و گو اما هيچ ارتباطي با آنچه تا حالا از او شنيديد ندارد. گفت و گويي است در ارتباط با او، ميلان و فوتبال عصر خودش از گوليت و رايکارد گرفته تا مارادونا؛ گفت‌وگويي که صبح اولين روز حضورش در هتل آزادي انجام شده است .



*مي‌خواهيم با شما از ميلان حرف بزنيم. از ميلان بزرگ دهه 90؛ تيمي که بهترين تيم دنيا بود.

راستش من از 17 سالگي براي ميلان بازي کردم. يعني از دهه 80 اما آن زمان اوج بازي‌هاي ميلان بود. موفقيت‌هاي تيم ما در آن سال‌ها تصادفي نبود اما واقعاً همه عوامل لازم در کنار هم جمع بودند؛ بازيکنان بسيار خوبي در آن زمان در ميلان دور هم جمع شده بودند. ما نسلي از بهترين بازيکنان خيلي خوب ايتاليا را در تيم‌مان داشتيم که سن و سال‌شان خيلي هم بالا نبود. سه بازيکن بزرگ خارجي خيلي خوب هم در اين تيم بودند، گوليت، فان‌باستن و رايکارد؛ 3 نفري که در اوج فوتبال‌شان براي ما بازي مي‌کردند. برلوسکني، مدير جديد باشگاه هم فرهنگ ورزشي کاملاً متفاوتي را در باشگاه ترويج داد. سازماندهي و ايده‌هاي جديد در فوتبال داشتيم. در کنار همه اينها ما ساچي را داشتيم؛ او که ايده‌هاي جديدي را با خود به اين تيم آورد. مي‌بيني که همه‌چيز براي تبديل شدن به يک تيم موفق کنار هم جمع بود. کمتر اتفاق مي‌افتد که اين همه فاکتور مثبت کنار هم قرار بگيرند. تمام آن موفقيت‌ها و قهرماني‌ها حاصل اين زنجيره از عوامل موفقيت بود که کنار هم قرار گرفتند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یکشنبه هشتم بهمن ۱۳۹۱ توسط مصطفی

ستاره آرژانتینی بارسلونا در صورت گلزنی در بازی امشب تیمش مقابل اوساسونا رکورد دیگری را به نام خود ثبت خواهد کرد.

لیونل مسی پس از تمرینات طبیعی و غلبه بر مشکلات عضلانی که داشت، اکنون برای شکستن رکورد دیگری این بار در بازی با اوساسونا آماده است. همه می‌دانند که هیچ‌چیز بیشتر از رقابت به ستاره آرژانتینی بارسلونا انگیزه نمی‌دهد.

اگر وی بتواند در بازی امشب گلزنی کند؛ در یازده مسابقه پیاپی در لیگ گلزنی کرده و رکورد رونالدو و ماریانو مارتین را که در 10 بازی پیاپی لیگ گل زده‌اند را خواهد شکست؛ کاری که خودش هم در فصل گذشته انجام داد و در 10 بازی تیمش از هفته بیست و چهارم تا سی‌و‌چهارم در لالیگا موفق به گلزنی شد.

نوار گلزنی وی از یازده نوامبر سال گذشته میلادی در مایورکا آغاز شد و مقابل ساراگوسا، لوانته، بیلبائو، بتیس، اتلتیکو مادرید، وایادولید، اسپانیول، مالاگا و رئال سوسیه‌داد ادامه یافت. او در این یازده بازی‌ 16 گل زده که 2 گل کمتر از رکورد فصل گذشته‌اش است؛ هرچند مسی تاکنون در مسابقات این فصل لالیگا 28 گل به نام خود ثبت کرده است.

مسی تنها 3 گل با به ثمر رساندن 200 گل در رقابت‌های لالیگا فاصله دارد. تنها 7 بازیکن در تاریخ برگزاری لالیگا موفق شده‌اند این تعداد گل را در کارنامه خود ثبت کنند و این در حالی است که مسی تنها 25 سال سن دارد.

اوساسونا حریفی است که مسی رکورد خوبی در گلزنی مقابل این تیم دارد و تاکنون در 12 بازی تیمش مقابل آنها 10 گل به ثمر رسانده است.


نوشته شده در تاريخ یکشنبه هشتم بهمن ۱۳۹۱ توسط مصطفی
سرمربي بارسلونا با کنايه به سرمربي پرتغالي رئال اعلام کرد در صورتي که رئال 18 امتياز از بارسا پيش مي‌بود وي از باشگاه اخراج مي‌شد.
تيتو ويلانووا پيش از ديدار تيمش مقابل مالاگا در مرحله يک‌چهارم نهايي رقابت‌هاي کوپا‌دل‌ري در کنفرانس خبري حاضر شد و در خصوص اختلاف بين رئال و بارسا و خروج شاگردان مورينيو از کورس قهرماني اظهار داشت: هنوز رئال از کورس خارج نشده است اما اگر اين قضيه برعکس بود، الان اينجا نبودم تا به سوالات شما پاسخ بدهم. مادريد مي‌تواند در نيم‌فصل دوم در هر مسابقه‌اي پيروز شود و ممکن است ما اين امتيازات را از دست بدهيم. هنوز بازي‌هاي زيادي باقي مانده است. مي‌دانم که هر چيزي ممکن است به سرعت تغيير کند. به محض اينکه در 2 بازي شکست بخوريم، شرايط براي مربي سخت مي‌شود.

ويلانووا که اين هفته تيمش مالاگا را با نتيجه 3 بر يک در رقابت‌هاي لاليگا شکست داد، در خصوص رقابت امشب دو تيم در نيوکمپ گفت: فکر نمي‌کنم که خيالمان از اين بابت آسوده باشد. ما آنها را در ليگ شکست داديم و واقعا عالي کار کرديم. مالاگا نشان داده است که مي‌تواند در ليگ و ليگ قهرمانان رقابت کند. آنها روحيه بالايي دارند و اين بسيار سخت‌تر خواهد بود زيرا بازي‌ها به صورت رفت و برگشت است و اگر گلي دريافت کنيد يا بازيکني از تيمتان اخراج شود در دو بازي کار سخت‌تر خواهد شد.

ويلانووا خاطرنشان کرد: به همه بازيکنان اعتماد دارم، چه آنهايي که مقابل مالاگا بازي کردند و چه بازيکناني در ديدار با کوردوبا به ميدان رفتند.

وي از توانايي بوسکتس در بازي‌خواني و هماهنگي فابرگاس با روش بازي تيم تمجيد کرد و افزود: مي‌خواهم باور کنم آنها مي‌توانند بهتر از اين باشند.

سرمربي بارسلونا صحبت‌ها در خصوص 3 قهرماني در کوپا‌دل‌ري، ليگ و ليگ قهرمانان را رد کرد و افزود: در اين باره فکر نمي‌کنم زيرا اول از همه بازي‌هاي زيادي در لاليگا باقي مانده است. مي‌خواهم فقط به بازي بعدي مقابل مالاگا فکر کنم.

وي همچنين تأکيد کرد: والدس بهترين دروازه‌باني است که بارسا مي‌تواند داشته باشد. وقتي در ابتداي فصل اشتباهاتي داشت که حضورش در تيم را متزلزل مي‌کرد. بارها گفته‌ام او بهترين دروازه‌باني است که بارسلونا مي‌تواند داشته باشد. بسيار ساده است. او مي‌خواهد در بارسا بازي کند و ما مي‌خواهيم در تيم بماند. اينکه او مي‌گويد مي‌خواهد نوع ديگري از فوتبال را تجربه کند، مسئله ديگري است. شايد در سن 38 يا 42 سالگي اين کار را بکند.

ويلانووا در خصوص داويد ويا نيز گفت: ويا مصدوميتي بسيار جدي داشت و ما تا بهبودي کامل وي فرصت‌هايي براي بازي کردن در اختيارش قرار داديم. وي در بازي با اسپارتاک کمي ناراحتي احساس کرد که روي روند بهبودي‌اش تأثير گذاشت. مشکلاتي به دليل مصدوميت وي به وجود آمده که هنوز هم وجود دارد.


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۳۹۱ توسط مصطفی
باشگاه بارسلونا اسپانيا روز سه شنبه اعلام کرد اين باشگاه در ديدار مقابل مالاگا در چارچوب مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي اين کشور، داويد ويا را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد.

ويا همچنان از کشيدگي عضله ران رنج مي برد و مصدوميت وي هنوز بر طرف نشده است. بارسلونا در وزشگاه نيوکمپ به مصاف مالاگا مي رود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از مادريد، باشگاه بارسلونا در پايگاه اينترنتي خود تصريح کرد :«ويا روز سه شنبه بارديگر به تمرين پرداخت. به رغم تمرين هاي آماده سازي وي ، همچنان با مشکلاتي در عضله ران پاي راست مواجه است. در نتيجه وي در ديدار مقابل مالاگا غايب است.‌»

اين باشگاه افزود:«پزشکان روز جمعه امکان حضور وي را در ديدار روز شنبه در مقابل رئال سوسيداد در چارچوب هفته بيستم رقابت هاي لاليگا بررسي خواهند کرد.»

اين مهاجم سي و يک ساله اسپانيايي در ديدار روز يکشنبه در مقابل مالاگا در چارچوب رقابت هاي هفته نوزدهم لاليگا نيز غايب بود. بارسلونا در اين ديدار سه بر يک به پيروزي رسيده بود.


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۳۹۱ توسط مصطفی

ستاره آرژانتيني خط حمله بارسلونا اسپانيا به عنوان بهترين گلزن جهان در سال 2012 معرفي شد و نيمار و کريستيانو رونالدو دوم و سوم شدند.

فدراسيون آمار و تاريخ جهان با خاتمه سال 2012 و شروع سال نو ميلادي فهرست گلزناني را که در «رده ملي و نيز مسابقات باشگاهي قاره‌اي»، بيشترين تعداد گل در طول 12 ماه گذشته را به ثمر رساندند، منتشر کرد که بر همين اساس ليونل مسي، با 25 گل زده در صدر قرار گرفت.

وي 12 گل از اين تعداد را براي آرژانتين زد و 13 گل نيز با پيراهن بارسا در ديدارهاي ليگ قهرمانان اروپا وارد دروازه حريفان کرد.
پس از وي نيمار، گلزن 20 ساله سانتوس برزيل با 21 گل زده، در رده دوم جاي گرفت. نيمار 13 گل براي «سلسائو» (تيم برزيل) زد و 8 گل نيز با پيراهن سانتوس در ديدارهاي بين‌المللي باشگاهي در سطح قاره آمريکاي لاتين به ثمر رساند.
رده سوم اين گزينش از آن کريستيانو رونالدو، مهاجم پرتغالي رئال مادريد شده است. وي با 18 گل زده صاحب اين رده شد. وي در سال 2012 موفق شد 5گل براي پرتغال بزند و 13 گل نيز با پيراهن رئال در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان به ثمر رساند.

فهرست 10 گلزن برتر سال به شرح زير است:
1- ليونل مسي، 25 گل زده (12 گل براي آرژانتين، 13 گل براي بارسا)
2-نيمار، 21 گل زده (13 گل براي تيم ملي برزيل، 8 گل زده براي سانتوس)
3-کريستيانو رونالدو 18 گل زده (5 گل زده براي پرتغال، 13 گل زده براي رئال )
4-زلاتان ايبراهيموويچ، 17 گل زده (14 گل زده براي سوئد، 3 گل براي ميلان و پاري‌سن‌ژرمن)
5-رادامل فالکائو، 17 گل زده (5 گل زده براي کلمبيا، 12 گل زده براي اتلتيکومادريد)
6-محمد ابوطريق، 16 گل زده (9 گل زده براي مصر، 7 گل زده براي الاهلي قاهره)
7-کلاس يان هونتلار، 16 گل زده (4 گل زده براي هلند، 12 گل زده براي شالکه)
8-لئوناردو داميائو، 13 گل زده (7 گل زده براي برزيل، 6 گل زده براي انترناسيونال)
9-ديديه دروگبا، 12 گل زده (9 گل زده براي ساحل عاجل، 3 گل زده براي چلسي)
10- ميشل ميفسود 12 گل زده ( 6 گل زده براي تيم ملي مالت، 6 گل زده براي والتا)


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه سیزدهم دی ۱۳۹۱ توسط مصطفی
در پایان فصل گواردیولا هم آبی اناری ها را ترک کرد تا هواداران، نگران آینده تیم محبوب خود شوند. مدیران باشگاه خیلی زود، دستیار و دوست صمیمی سرمربی قبلی را به عنوان جانشین او معرفی کردند تا نشان دهند که همچنان قصد ادامه مسیری را دارند که گواردیولا در پیش گرفته بود.

بارسلونا با هدایت تیتو ویلانوا هم نتایج درخشانی به دست آورد و حتی در هفته هایی که از لالیگا سپری شده است آماری ثبت کرده که گواردیولا هم در چهار سال حضور موفق خود در این تیم نتوانسته بود به آنها دست یابد.

روندی که بارسلونا در پیش گرفته است می تواند در پایان فصل یک قهرمانی رویایی در لالیگا برای این تیم و هوادارانش به ارمغان بیاورد، آن هم با هدایت مردی که نه در دوران بازیگری فوتبالیست مطرحی بود و نه سابقه سرمربیگری تیمی را در کارنامه دارد.

بارسلونا در رقابت های این فصل لالیگا شانزده پیروزی و فقط یک تساوی به دست آورده و بدون شکست بر صدر جدول رده بندی قرار گرفته است و مهمتر از آن اینکه با رقیب دیرینه خود یعنی رئال مادرید 16 امتیاز فاصله دارد. کاتالان ها با این نتایج بهترین شروع فصل تاریخ این مسابقات را به نام خود ثبت کردند اما با روندی که در پیش گرفته اند به احتمال زیاد 20 رکورد دیگر نیز تا پایان فصل خواهند شکست.

در کنار آن لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی این تیم هم در کنار رکوردهایی که به شکستن آنها عادت کرده است امسال می تواند چند رکورد جدید دیگر در لالیگا به نام خود ثبت کند.

البته این رکوردها فقط مربوط به رقابت های لالیگاست که بارسا در آن نتایج خیره کننده ای کسب کرده است. گرچه احتمالا این تیم بتواند در سایر رقابت ها از جمله لیگ قهرمانان هم به قهرمانی ها و رکوردهایی تا پایان این فصل دست یابد.

رکوردهایی که بارسلونا می تواند در این فصل به آنها برسد و وضعیت کنونی این تیم به این شرح است:

1 – بیشترین برد در یک فصل: 11 برد رئال مادرید در فصل 12- 2011

** رکورد این فصل بارسلونا: 16 برد از 17 مسابقه (21 بازی باقی مانده)

2 – بیشترین برد خانگی در یک فصل: 18 برد رئال مادرید در فصل های 88-1987 و 10 - 2009 و بارسلونا در فصل 10- 2009

** رکورد این فصل بارسلونا: 7 برد از 8 مسابقه (11 بازی باقی مانده)

3 – بیشترین برد خارج از خانه در یک فصل: 16 برد رئال مادرید در فصل 12- 2011

** رکورد این فصل بارسلونا: 9 برد از 9 بازی (10 بازی باقی مانده)

4 – بیشترین برد پیاپی: 16 برد بارسلونا از 26 اکتبر 2010 تا 12 فوریه 2011

** رکورد حال حاضر بارسلونا: 9 برد از 26 آگوست 2012 تا 22 دسامبر 2012

5 – بیشترین برد پیاپی خارج از خانه: 12 برد بارسلونا از 1 می 2010 تا 12 فوریه 2011

** رکورد حال حاضر بارسلونا: 9 برد از 26 آگوست 2012 تا 22 دسامبر 2012

6 – کمترین باخت در یک فصل: یک باخت رئال مادرید در فصل 89- 1988 و بارسلونا در فصل 10 - 2009

** رکورد این فصل بارسلونا: بدون باخت

7 – بیشترین امتیاز در یک فصل: 100 امتیاز رئال مادرید در فصل 12-2011

** رکورد این فصل بارسلونا: 49 امتیاز (63 امتیاز ممکن باقی مانده تا پایان فصل)

8 – بیشترین امتیاز خانگی در یک فصل: 55 امتیاز بارسلونا در فصل 10 - 2009

** رکورد این فصل بارسلونا: 22 امتیاز (33 امتیاز ممکن باقی مانده تا پایان فصل)

9 – بیشترین امتیاز خارج از خانه در یک فصل: 50 امتیاز رئال مادرید در فصل 12- 2011

** رکورد این فصل بارسلونا: 27 امتیاز (30 امتیاز ممکن باقی مانده تا پایان فصل)

10 – بیشترین امتیاز در نیم فصل اول: 52 امتیاز بارسلونا در نیم فصل اول 11 - 2010

** رکورد این فصل بارسلونا: 49 امتیاز (6 امتیاز ممکن باقی مانده تا پایان نیم فصل اول)

11 – بیشترین امتیاز در نیم فصل دوم: 52 امتیاز رئال مادرید در نیم فصل دوم 10 - 2009

12 – بیشترین بازی پیاپی بدون باخت: 38 بازی رئال سوسیه داد از 29 آوریل 1979 تا 11 می 1980

** رکورد حال حاضر بارسلونا: 21 بازی از 29 آوریل 2012 تا 22 دسامبر 2012

13 – بیشترین بازی پیاپی بدون باخت خارج از خانه: 23 بازی بارسلونا از 14 فوریه 2010 تا 30 آوریل 2011

** رکورد حال حاضر بارسلونا: 17 بازی از 26 فوریه 2012 تا 22 دسامبر 2012

14 – بیشترین گل زده در یک فصل: 121 گل رئال مادرید در فصل 12- 2011

** رکورد این فصل بارسلونا: 57 گل

15 – بیشترین گل زده در بازی های خانگی یک فصل: 78 گل رئال مادرید در فصل 90 - 1989

** رکورد این فصل بارسلونا: 25 گل

16 – بیشترین گل زده خارج از خانه یک فصل: 51 گل رئال مادرید در فصل 12 - 2011

** رکورد این فصل بارسلونا: 32 گل

17 – بهترین تفاضل گل: تفاضل مثبت 89 رئال مادرید در فصل 12-2011

** رکورد این فصل بارسلونا: مثبت 38

18 – بیشترین بازی پیاپی با گلزنی: 36 بازی بارسلونا از 22 نوامبر 1942 تا 13 فوریه 1944

** رکورد حال حاضر بارسلونا: 35 بازی از 4 فوریه 2012 تا 22 دسامبر 2012

19 – بیشترین بازی پیاپی با گلزنی خارج از خانه: 26 بازی بارسلونا از 1 می 2010 تا 26 نوامبر 2011

** رکورد حال حاضر بارسلونا: 18 بازی از 11 فوریه 2012 تا 22 دسامبر 2012

20 – بیشترین بازی با سه گل یا بیشتر در یک فصل: 20 بازی رئال مادرید در فصل 12- 2011

** رکورد این فصل بارسلونا: 12 بازی (21 بازی باقی مانده)

رکوردهایی که لیونل مسی می تواند امسال در لالیگا بشکند نیز به این ترتیب است:

1 – بیشترین گل زده در یک فصل: 50 گل لیونل مسی در فصل 12 - 2011

** رکورد این فصل مسی: 21 گل

2 – بیشترین گل زده خارج از خانه در یک فصل: 23 گل کریستیانو رونالدو در فصل 12 - 2011

** رکورد این فصل مسی: 16 گل

3 – بیشترین بازی با گلزنی در یک فصل: 27 بازی کریستیانو رونالدو در فصل 12- 2011

** رکورد این فصل مسی: 13 بازی

4 – بیشترین بازی پیاپی با گلزنی: 10 بازی رکورد مشترک

ماریانو مارنیا (18 گل) از هفته 19 فصل 43-1942 تا هفته دوم فصل44- 1943

رونالدو (12 گل) از هفته 30 تا 39 فصل 97 - 1996

لیونل مسی (18 گل) از هفته 24 تا 34 فصل 12 - 2011

** رکورد حال حاضر مسی: هفت بازی از هفته 11 تا 17 این فصل


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۱ توسط مصطفی
.: Weblog Themes By Blog Skin :.