سومین ۸تایی بارسلونا

دومین 8 تایی لالیگا و سومین 8 تایی تاریخ بارسلونا

پیروزی باارزش بارسلونا برابر آلمریا با 8 گل برای دومین بار در لالیگا و سومین بار در تاریخ باشگاه بارسلونا تکرار شد.


در حالی که لالیگا رفته رفته به شب پرهیجان خود در نیوکمپ نزدیک می‌شود دو تیم بارسلونا و رئال مادرید آمار و ارقام خود را در جداول گوناگون به رخ می کشند.
شنبه شب رئال مادرید دست به کار بزرگی زد و اتتلیک بیلبائو متحول شده را با نتیجه 5 بر یک شکست داد، سوژه خبری برای پررنگ گردن این پیروزی بزرگ به اندازه کافی فراهم بود و هت‌تریک کریس رونالدو در کنار محرومیت مورینیو و روی نیمکت نبودنش می‌توانست بهترین بهانه برای حمله همه جانبه روزنامه‌های مادریدی به بارسلونا باشد اما این همه در سایه پیروزی 8 بر صفر بارسلونا برابر آلمریا گم شد و حتی روزنامه‌های مادریدی نیز نتوانستند از بزرگی بارسلونا ننویسند.

این دومین پیروزی پر گل تا مرز 8 بر صفر برای بارسلونا در لالیگا بود و پیش از این در سال 2003 نیز چنین نتیجه‌ای در حد اروپا برابر ماتادور پوچوف رقم خورده بود.
61 سال پیش بارسلونا با گلزنی لوئیس سوارس (3 بار)، اواریستو ( 2 بار )، مارتینس، خنسانا و ویلاورده با نتیجه 8 بر صفر از سد لاس پالماس گذشت.
در همان فصل بارسلونا دومین قهرمانی در لالیگا را نیز جشن گرفت.
در 15 اکتبر سال 2003 نیز بارسلونا بار دیگر و این بار در سطح اروپا با همین نتیجه برابر ماتادور پوچوف به پیروزی رسید.
بارسلونا البته سابقه به ثمر رساندن 8 گل را در سال 1996 نیز یدک می‌کشد، جایی که برابر لوگرونیس 8 گل زد و 3 گل نیز دریافت کرد.

صدمین گل مسی

تعداد گل‌های لیونل مسی در بارسلونا از مرز 100 گل گذشت

لیونل مسی با هت تریکی در دیدار مقابل آلمریا، تعداد گل های خود در این تیم را از مرز 100 گل گذراند.


  تیم فوتبال بارسلونا شب گذشته در زمین آلمریا با 8 گل به برتری رسید. لیونل مسی در این بازی موفق شد سه گل به ثمر برساند تا تعداد گل هایش به 101 برسد.

   مسی تا به حال با پیراهن بارسلونا 154 بار به میدان رفته و اکنون در تلاش است تا به عنوان برترین گلزن تاریخ این باشگاه لقب بگیرد. ساموئل اتوئو که در حال حاضر در تیم اینتر بازی می کند، با 108 گل رکورددار گل زده در تیم فوتبال بارسلوناست.

آرژانتین یک – برزیل صفر

سرخیو باتیستا در اولین دیدار خود به عنوان مربی رسمی تیم ملی آرژانتین پیروزی شیرینی به دست آورد. 


آرژانتین و برزیل در دیداری دوستانه در قطر به مصاف هم رفتند و آرژانتین موفق شد یک بر صفر پیروز شود.

تنها گل این دیدار را لیونل مسی در دقیقه 92 به ثمر رساند.

دو تیم تا پیش از گل مسی نمایش جذابی داشتند و هر دو تیم موقعیت‌های خوبی به دست آوردند که نتوانستند آنها را به گل تبدیل کنند.

برزیل در نیمه اول یک بار روی پاس داوید لوییز و ضربه عالی دانی آلوس توپ را به تیر دروازه آرژانتین زد. آرژانتینی‌ها هم روی حرکتی تیمی و با شوت دیدنی لیونل مسی توپ را به تیر دروازه حریف زدند.

      


سرانجام، در حالی که به نظر می‌رسید بازی با تساوی بدون گل پایان خواهد یافت، روی همکاری دیدنی اسکوییل لاوتزی و لیونل مسی، و روی فضاسازی لاوتزی، مسی سه بازیکن برزیل را پشت سر گذاشت و با آن که روی او خطا شد، اما در نهایت توانست در مسیری خلاف جهت حرکت خود، توپ را از بین دو پای تیاگو سیلوا وارد دروازه ویکتور کند که تا پیش از این گل نمایش خوبی داشت.

رونالدینیو در این بازی پس از مدت‌ها به تیم ملی برزیل بازگشته بود و نمایش خوبی هم داشت.

این اولین برد آرژانتین مقابل برزیل پس از پنج سال بود. آنها در پنج دیدار گذشته دو تیم هم چهار بار شکست خورده بودند، اما سرخیو باتیستا در اولین دیداری که عنوان مربی رسمی و قطعی تیم ملی آرژانتین را داشت به کمک نبوغ مسی این برد ارزشمند را به دست آورد.




برای دیدن اخبار دیگر دیدار ها بر روی ادامه ی مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب ...

مسی: بارسلونا هنوز بهتر از رئال است

دیدار ال کلاسیکو فکر و ذکر تمام بازیکنان دو تیم رئال و بارسا را به خودش مشغول کرده است. لیونل مسی در گفت و گوی مفصلی به سوژه های مختلفی از جمله تیم ملی آرژانتین، توپ طلا و سطح مربیان و بازیکنان کاندید دریافت این جایزه پرداخته است 



لیونل مسی، ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا در گفت و گوی مفصلی با وب سایت رسمی فیفا از موضوعات مختلفی صحبت کرده است.

صحبتهای مسی از دوئل بزرگ رئال و بارسا در لالیگا آغاز شد و در نهایت به کاندیدهای دریافت توپ طلا ختم شد.

مسی در صحبتهایی به این نکته اشاره کرد که مورینیو کار بزرگی را در رختکن رئال انجام داده و گفت:« مورینیو تغییرات اندکی را در وجهه رئال مادرید ایجاد کرده است.»

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که گواردیولا را به عنوان برترین مربی سال انتخاب می کند:« من جایزه برترین مربی سال را به جوسپ گواردیولا می دهم، نه فقط به خاطر اینکه با او به عناوین متعدد قهرمانی رسیده ام، بلکه به خاطر فلسفه بازی ای که در ذهن پپ وجوددارد.»

دراینجا می توانید متن صحبتهای کامل مسی را بخوانید

* تیم ملی آرژانتین:

من همیشه بهترین ها را برای تیم ملی کشورم در هر سطحی می خواهم.به نظر می رسد که می خواهند تقصیر همه چیز را برگردن من بیندازند و در هر جا که مشکلی پیش می آید، مرا وسط می اندازند، حتی اگر هیچ ربطی به من نداشته باشد. خیلی ها به دنبال برداشتهایی هستند که واقعیت ندارد. اینها مرا اذیت می کند. باز هم آن جمله معروف همیشگی ام را می گویم: من بهترین ها را برای آرژانتین در هر سطحی می خواهم. هیچ وقت به دنبال مشکلاتی با هیچ کسی نیستم و برای همین همیشه خودم را وقف بازی فوتبال می کنم و به شدت مراقب حرفهایی که به زبان می آورم هستم، چون همیشه بازتاب فراوانی دارد.



آرزویی که محقق نشد

من به تمام اهدافی که از پیش تعیین کرده بودم رسیدم، به جز قهرمانی در جام جهانی. زمانی که مقابل آلمان حذف شدیم، ضربه بزرگی خوردم

زنده شدن رویاها با باتیستا

کوپا آمه ریکا برای ما بسیار مهم است.چون این بازیها را در خانه برگزار می کنیم و این وظیفه ما برای فتح جام را دو برابر می کند. باید به خوبی بازی کنیم و جام را مال خود کنیم.

بازی دوستانه مقابل برزیل و دوستانی چون دانی آلوس و رونالدینیو

بازی کردن در این دیدار برایم خیلی ویژه است. ما در رقابتهای المپیک پکن مقابل آنها قرار گرفته بودیم و با نتیجه 0-3 به برتری رسیدیم. رویارویی با حریف دیرینه خیلی ویژه است و اینکه بخواهی مقابل بازیکن ارزشمندی مثل رونالدینیو که برایم مثل یک برادر است، خیلی حس خاصی است. هرگز مقابل رونالدینیو در برزیل، با تیم بزرگسالان به برتری نرسیده ام. در فینال کوپا آمه ریکا در ونزوئلا مغلوب آنها شدیم و الان وقت آن است که برای اولین بار به این پیروزی دست بیابیم.

توپ طلا برای یک بازیکن آبی اناری پوش

برگزاری رقابتهای جام جهانی، تاثیر فراوانی در انتخاب نهایی برنده توپ طلا خواهد داشت. این امتیاز مثبتی برای برخی بازیکنان خواهد بود.اگر این توپ به من نرسد، از ته دل آرزو می کنم که به یکی از بازیکنان بارسا اهدا شود. چابی و اینیستا در تمام رقابتهاو موفقیتها حاضر بوده اند و افرادی فوق العاده هستند، بازیکنان بزرگی که بیش از هرکس دیگری شایستگی کسب این جایزه را دارند.



توپ طلای مربیان برای گواردیولا

امیدوارم که این توپ هم به خانه ما بیاید و به رنگهای پیراهن بارسا اهدا شود.من به پپ گواردیولا رای می دهم، نه فقط به خاطر قهرمانی هایی که با او کسب کرده ایم، بلکه به خاطر فلسفه بازی ای که در سر دارد. به خاطر آنچه که از زمان پیوستنش به بارسا به رختکن تیم ما آورد.

تاثیر مورینیو در رئال مادرید

البته در این میان ژوزه مورینیو را هم فراموش نمی کنم که نقش پررنگی در کسب سه جام قهرمانی فصل گذشته اینتر داشت. او اندکی چهره رئال مادرید را تغییر داده است. ولی اگر بار دیگر به بحث تاثیرگذاری رقابتهای جام جهانی در انتخاب برترینها برگردیم، بیسنته دل بوسکه یا یواخیم لو شانس بیشتری خواهند داشت. نمی دانم...کاندیدهای بزرگی برای کسب این جایزه حاضرند. فکر می کنم این 4 نفر شانس بیشتری در مقایسه با سایرین داشته باشند.

اوضاع بارسا

اگر ما در سطح همیشگی مان بازی کنیم، بدون شک رئال را شکست خواهیم داد. مثل همیشه بازی بزرگی خواهد بود. من حس خوبی دارم ، چون عملکرد های خوبی در ال کلاسیکوهای پیشین داشته ام و گلهای خوبی در این دیدارها به ثمر رسانده ام

بارسا بهتر از حریف دیرینه


پس از برد 6-2 ما در برنابئو، احساس می کنم که رئالی ها انگیزه های فراوانی دارند. آنها امسال با خرید بازیکنان و انتقال مورینیو به نیمکت مربیگری تیمشان، تجدید قوای فروانی داشته اندولی بارسا هنوز تیم برتر است

رئال بهتر از قبل

تغییر ذهنیت تیم رئال با روی کار آمدن ژوزه مورینیو محسوس است. رئال همچنان تیم بسیار بزرگی است ولی اگر از بیرون به این تیم نگاه کنی، این تیم در مقایسه با دوره های قبلی، رقابتها را با ذهنیت« پیروزی طلبانه» بیشتری آغاز کرده است

نبرد برای قهرمانی در چمپیونزلیگ

اگر ما بتوانیم سطحی که در دیدارهای اخیر داشتیم را حفظ کنیم، می توانیم به فینال برسیم.البته چلسی،رئال مادرید، بایرن و اینتر هم هستند. اگر بخواهم یک تیم راانتخاب کنم، باید بگویم که تیم کارلو آنچلوتی در رقابتهای این فصل خیلی قوی است و چلسی را رقیب قدرتمندمان می بینم.

مسی در مقابل رونلدو

                                    

فورلان به رئال مادرید می‌پیوندد

مهاجم اهل اروگوئه تیم فوتبال اتلتیکومادرید اسپانیا به احتمال فراوان در فصل نقل و انتقالات زمستانی راهی رئال مادرید می‌شود. 


از مذاکرات پشت پرده مقامات باشگاه اتلتیکومادرید با رئال مادرید برای فروش دیه‌گو فورلان در فصل نقل و انتقالات زمستانی خبر داده است.
قیمت کارشناسی شده فورلان از سوی کادر فنی اتلتیکومادرید 18 میلیون یورو است که رئال باید بیش از این مبلغ برای جلب نظر وکیل اول فورلان پرداخت کند.
بسیاری بر این باورند که فورلان توانایی‌های بسیار بالایی دارد و در ترکیب اتلتیکومادرید میدان لازم برای بروز آن را پیدا نمی‌کند.
مقامات باشگاه رئال مادرید پیش از این بارها اعلام کرده بودند که قصد خرید هیچ بازیکنی را ندارند اما قبل از خرید اوزیل و خدیرا نیز چنین ادعاهایی داشته‌اند.

مارادونا مربیگری در ایران را رد نکرد

دیه گو مارادونا که در حال حاضر برای بازدید از چین در این کشور به سر می برد در پاسخ به این پرسش که آیا مربیگری ایران را خواهد پذیرفت، لبخند زد.  


مارادونا خبر مربیگری در تیم فوتبال چین را رد کرد. این مربی تا به حال هیچ نشستی با مسئولان فدراسیون فوتبال چین نداشته است. وی که از سوی "رد کراس سوسایتی" به چین دعوت شده است، شایعه پذیرش سمت مربیگری تیم فوتبال چین را تکذیب کرد.

"تانگ جینگوی"، سخنگوی فوتبال چین گفت: مارادونا در طول سفر به چین به هیچ وجه با مقامات فوتبال چین ملاقات نکرده و به پیشنهادهایی که در این خصوص به وی می شود هم اهمیتی نمی دهد.

وقتی از تانگ پرسیدند که آیا این احتمال وجود دارد که مارادونا مربی تیم فوتبال ایران شود، گفت وقتی این موضوع را با مارادونا مطرح کرده او هیچ چیزی نگفته و فقط لبخند زده است.

حواشی بازتاب خبر مربیگری مارادونا برای تیم ملی ایران

پایگاه اینترنتی ' سیریا نیوز ' خبر احتمال مربیگری ' دیه گو آرماندو مارادونا ' اسطوره فوتبال آرژانتین و جهان در تیم ملی ایران را بازتاب داد.  


این پایگاه سوری، افزود : احتمال دارد اسطوره آرژانتینی فوتبال سرمربیگری تیم ملی ایران را بر عهده گیرد.
کفاشیان در این خصوص گفت، مارادونا دو سال قبل هم برای سفر به ایران ابراز علاقه کرده بود اما به خاطر سرمربیگری در تیم آرژانتین و درگیر شدن با بازی‌های این تیم نتوانست به ایران سفر کند.
وی افزود: این اواخر افرادی که قرار بود او را به ایران بیاورند با ما صحبت کردند و گفتند که می‌توانند این کار را انجام بدهند. ما هم ابراز علاقه کردیم و قرار شد مکاتبات لازم برای انجام این کار انجام شود و فدراسیون فوتبال بزودی تاریخ تعیین شده سفر مارادونا را اعلام خواهد کرد.
به نوشته سیریانیوز، مارادونا با اهدای پیراهنی که روی آن امضای وی وجود داشت به کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ''''بوینس آیرس'''' پایتخت آرژانتین از وی خواست تا آن را به مردم ایران هدیه دهد.

نتایج اولیه انتخاب محبوب ترین بازیکن جهان در سال 2010

 کریم باقری و فرهاد مجیدی از ایران در صدر این لیست 140 نفری قرار دارند، در حالی که فقط 2 هفته از آغاز رای گیری برای انتخاب محبوب ترین بازیکن جهان در سال 2010 سپری شده است. 


فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال روز گذشته نتایج اولیه انتخاب محبوب ترین بازیکن جهان در سال 2010 را منتشر کرد که کریم باقری کاپیتان تیم پرسپولیس با 30416 رای در صدر کاندیداهای این عنوان قرار دارد. این در حالیست که فقط دو هفته از آغاز نظرسنجی سپری شده است و این رای گیری تا حدود 2 ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

فرهاد مجیدی کاپیتان تیم استقلال نیز با 26178 رای در رده دوم قرار دارد و محمد ابوتریکه مصری با 21 هزار رای در رده سوم و بدر الموتا از کویت با حدود 16 هزار رای در رده چهارم قرار گرفته است. سایر کاندیداهای محبوب ترین بازیکنان جهان کمتر از 10 هزار رای را به خود اختصاص داده اند. 140 بازیکن کاندیدای محبوب ترین بازیکن جهان در سال 2010 هستند.

پرسپولیس باز هم برد و استیل أذین باز هم باخت

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری برابر نفت تهران به یک امتیازی ذوب‌آهن در صدر جدول رسید.  



آخرین دیدار هفته چهاردهم لیگ برتر (به استثنای دیدار صبا و سپاهان که به دلیل حضور 3 بازیکن سپاهان در تیم امید لغو شده است) از ساعت 16:30 در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از 25 هزار تماشاگر برگزار شد که در این دیدار پرسپولیس با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید.
اشپتیم آرفی در دقایق 11 و 50 و علیرضا نورمحمدی در دقیقه 81 برای پرسپولیس گلزنی کردند و بهمن طهماسبی در دقیقه 21 از روی نقطه پنالتی تک گل نفت تهران را به ثمر رساند.
آرفی در دقیقه 48 باردیگر گلزنی کرد که کمک داور این گل را به دلیل آفساید بودن قبول نکرد.

به این ترتیب پرسپولیس 27 امتیازی شد و با یک امتیاز کمتر نسبت به ذوب آهن در رده دوم جدول لیگ برتر ایستاد.
محمود رفعیی داور مسابقه به مهدی محمدزاده، حسین آشنا، سجاد فیض الهی و حمیدرضا فتحی از نفت و سپهر حیدری از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا حقیقی، سپهر حیدری، علیرضا نورمحمدی، سید جلال اکبری، مازیار زارع، حسین بادامکی، محمد نوری( از دقیقه 65 کریم باقری)، امیر حسین فشنگچی، هادی نوروزی( از دقیقه 89 محمد پروین)، سامان‌ آقازمانی( از دقیقه 75 مجتبی شیری)،‌ اشپتیم آرفی،
سرمربی: علی دایی

ترکیب تیم نفت تهران:
حسین آشنا، حمید رضا فتحی، اسماعیل علی شیرازی، سیامک کورشی( از دقیقه 53 اکبر صغیری)، امین حاج محمدی(از دقیقه 74 محمدرضا نیک‌نهال)، محمد مهرآزما، خلدون ابراهیم، علیرضا عزتی، مهدی محمدزاده، هادی رکابی و بهمن طهماسبی( از دقیقه 59 سجاد فیض الهی)
سرمربی: حسین فرکی